اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

کانون حضور موش‌ها در مشهد از ۶۰ به ۱۱ مورد کاهش یافته است

  • کد خبر: ۸۶۲۳۱
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کانون حضور موش‌ها در مشهد از ۶۰ به ۱۱ مورد کاهش یافته است
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: با اقدامات انجام شده در ۴ سال گذشته کانون‌های حضور موش‌ها در شهر مشهد از ۶۰ کانون به ۱۱ کانون رسیده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ به تازگی در برخی خیابان‌های شهرمان شهروندان دوباره گزارش مشاهده موش‌ها را داده اند. چندسال پیش موضوع حضور موش‌ها در خیابان بهار سبب شد تا شهرداری برنامه ویژه‌ای برای مبارزه با این موجودات موذی در نظر بگیرد و آن طور که رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفته است، با اقدامات انجام شده در ۴ سال گذشته کانون‌های حضور موش‌ها در شهر مشهد از ۶۰ کانون به ۱۱ کانون رسیده است.

محمد پذیرا در گفتگو با شهرآرا، درباره کنترل و مبارزه با موش‌ها داخل شهر گفت: از سال ۱۳۹۶ عملیات مبارزه با جوندگان و به ویژه موش‌ها در شهر مشهد آغاز شد و در آن زمان پس از بررسی‌ها مشخص شد که ۶۰ کانون حضور موش در مشهد وجود دارد.

وی افزود: با اقداماتی که در این سال‌ها انجام دادیم، موفق شدیم این تعداد کانون را در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ و در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ کانون کاهش دهیم، اما با توجه به اینکه نباید این توقع را داشت که این کانون‌ها به صفر برسد، کم کردن یک کانون هم کار بسیار سختی است.

پذیرا درباره این موضوع که چرا نمی‌توان کانون حضور موش‌ها در شهر را به صفر رساند، گفت: موش‌هایی که در مشهد هستند، چند دسته اند؛ یک گونه موش‌ها همان موش خانگی است، اما گونه‌ای دیگر که در شهر است، گونه موش بندری است؛ این موش‌ها بومی مشهد نیستند و با بار‌هایی که از بنادر به مشهد می‌آیند، وارد شهر می‌شوند.

وی با بیان اینکه موش‌های بندری میهمان ناخوانده شهر مشهد هستند، تصریح کرد: ما هرچه کنترل کنیم، حضور موش‌های بندری با توجه به ارسال کالا از بنادر به مشهد، به ویژه در کالایی مانند گندم انجام می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد درباره چگونگی مقابله با موش‌ها نیز افزود: در شهر نمی‌توان از هر ماده‌ای برای مقابله با موش‌ها استفاده کرد، زیرا برخی مواد و طعمه‌های مقابله با موش ممکن است برای انسان‌ها و محیط زیست خطرآفرین باشد؛ از این رو برای مقابله با این جانوران از پودر مخصوص ویژه موش استفاده می‌شود که برای انسان و محیط زیست خطری ندارد.

وی با بیان اینکه موش جانور زرنگی است و نمی‌توان از یک مدل طعمه با یک طعم استفاده کرد، گفت: درصورتی که از یک طعمه با یک طعم استفاده کنیم و موش‌ها تلف شدن موش دیگری را ببیند، به آن طعمه مشکوک می‌شوند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند؛ از این رو ما هم برای اینکه این موضوع را کنترل کنیم، از پودر مخصوص طعمه موش با طعم‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

پذیرا با تأکید بر اینکه برای شناسایی مسیر رفت وآمد موش‌ها نیز از چراغ قوه‌های یووی استفاده می‌شود، تصریح کرد: وقتی همشهریان ضایعات غذایی شان را داخل جوی‌ها و خیابان‌ها می‌ریزند، سبب می‌شود که موش‌ها نیز زندگی شان را ادامه دهند؛ از این رو همشهریان هم باید در این موضوع همراه ما باشند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد افزود: شهروندان درصورتی که تعدادی موش در جوی‌ها و خیابان‌ها دیدند، می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و این موضوع را گزارش دهند تا همکاران ما برای بررسی به منطقه اعزام شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->